2010年8月21日 星期六

待嫁夢?

夢里,我要當新娘了,婚禮上依然不改停不下來的個性,四處奔走,為自己的婚禮東奔西走,選自己喜歡的歌曲(有很大眾但又很好聽的“愛很簡單”)就在親友都到齊,四處張望主角在哪里時,新娘方才驚覺自己仍穿著便衣夾在人群中,狼狽地快速逃離整裝才出現。

不一會兒,新娘出現了,大家的目光都投影在漂亮的新娘子身上,但由始至終都不見新郎的長相,我在夢中多么渴望看到新郎是誰。

多么詭異的夢。誰能解讀下?我最近沒有想嫁、也沒有看過什么嫁娶的戲。

2 則留言:

ahsher 提到...

strangely.. i had a dream of getting married over the weekend as well!
and.. its abt the wedding gown issue also.. last minute the tailored pretty pearl studded elegant dress dun fit me and i have to wear a really ugly traditional chinese red wedding gown while my groom is in a stunning white suit!

you might want to google around and try some of those dream interpreter webby. some allow you to post your dream details and they will interpret for you.
(my sis did tat once, coz she dreamt of my death.. can't rem wat was the interpretation already.. been a long time back)

Debris 提到...

我今天凌晨的時候,也是夢見自己被人拋棄,又被重新追求最後還向我求婚~~~醒來發現自己流淚,哭了。不知道是太傷心自己看不清那個男人的臉,還是太開心,終於發春夢了。@@